خياطي


خیاطی می کنم نه همیشه ولی هر کسی به خیاطی نیاز داره مطمئن باش یه روزی به دردت می خوره

مشاهده کتب درسی

با كليك كردن روي هر كدام از گزينه هاي زير كتاب مورد نظر خودرا بيابيد

کتاب نازکدوزی جلد اول درجه دو

كتاب نازكدوزي جلد دوم درجه دو

كتاب نازكدوزي جلد سوم

كتاب نازكدوزي جلد چهارم 

   + خانم گل - ۱:٢٧ ‎ق.ظ ; جمعه ۳٠ آذر ۱۳۸٦

درد دل های يک هنرآموز

ای کاش می شد وقتی دانش آموزان در آزمون ورودی کاردانش شرکت می کردند  سنجش درست صورت می گرفت ای کاش می دونستند .................ميدوني چرا ؟!

بعضی هاشون مفهوم موازی رو نمی دونن ................. !؟

برای تقسیم یک عدد بر عدد دورقمی ضعیف هستن ............................؟!

مهارت قیچی کردن کاغذ رو هم ندارن .......................!

انگار تواین نه سال درس خوندن نقاشی هم نکردن بلد نیستن یک خط بدون خط کش رسم کنند .......................! ! ! ! !

بلد نيست يك زاويه قائمه رسم كنه آخه چرا؟

بلد نيست تكه كاغذي رو چسب بزنه و بچسبونه روي كاغذ ديگه و كثيف كاري نكنه؟

و اي كاش ......و هزاران اي كاش ديگر.....................

با وجود همه اين غمنامه باز هنرجوياني پيدا ميشن كه هيچ كدوم اينكارها رو شايد تمرين نكردن ولي وقتي ميان با انگيزه هستن و دوست دارن ياد بگيرن من به اميدچنين بچه هايي ميرم مدرسه كه چيز يادشون بدم و شايد همين ها تلنگري باشندبراي اونايي كه باري به هرجهت هستند

فكر نكنيد من آدم تنبلي هستم يادشون ميدم ولي فقط برا ی چند دقيقه بعدش ميگه اي خانم يادم رفت .

 پ. ن  معلم مقطع ابتدايي كلاس پنجم برخي مسائل كليدي و مهم با طبق سر فصل به دانش آموزان درس مي دهد ولي نمي دانم چرا و چگونه مي شود دانش آموز نمي اموزد در مقطع راهنمايي معلمان رياضي هم باز براي پرداختن به مسائل جديدتر رياضي فرصت باز نگري نمي يابند تا اين كه دانش اموز به دبيرستان وارد مي شود سال اول را هر طور است با كلاس تقويتي و جبراني و فشارمدرسه و والدين  مي گذراند براي انتخاب رشته در آزمون ورودي كاردانش هم شركت مي كند كه بلكه بخواهد برود رشته كامپيوتر و يا حسابداري و خخياطي و مديريت خانواده و و.......تعدادي از اين دانش آموزان نه به خاطر علاقه بلكه به خاطر اين كه برخي از رشته هاي كاردانش كه درس رياضي ندارند را انتخاب مي كنند ( طبق اعتراف خودشان ) غافل از اين كه نمي دانند رياضي كاربردي مي شود يعني از دانسته هاي گذشته رياضي بايد استفاده كرد همه ما مي دانيم رياضي مادر همه رشته هاست و حل مسايل رياضي مغز راشكوفا مي كند آري مي دانيم ولي چشمهايمان را مي بنديم به عنوان مثال هنرجو بايد به كمك يك سري فرمول و اعداد براي ترسيم يك الگو اقدام كند اگر اندازه هاي شخصي هر فرد با توجه به سن افراد و جسمشان متفاوت است پس هر كس جداگانه بايد اقدام كند و اگر هنرآموز تيز بين نباشد الگوي اشكال دار برش زده مي شود و در نتيجه پارچه حيف و ميل مي شود و اين هنرجو انگيزه اش را براي ادامه از دست مي دهد در آخر سر هم مي خواهد در آزمون پاياني مهارتي شركت كند و قبول شود حال بعضا ديده مي شود تعداد معدودي كه هم نمي دانم چه مي شود در آزمون قبول مي شوند و يا قبولشان مي كنند بعد اين هنرجو مي گويد من ديپلم كاردانش دارم و مي خواهد جذب بازار كار شود دو لباس پر اشكال كه براي فاميل يا مشتري بدوزد كافيست كه كسي به او كار ندهد از اين بحث بگذريم كه بيشترين سرانه آموزش و پرورش براي هنرستان هاي كاردانش و فني حرفه اي هزينه مي شود و هرساله براي تعمير ونگهداري تجهيزات كارگاه ها مبالغ هنگفتي از اين سرانه بايد هزينه شود انرژي هنراموزان و كادر مدرسه كه همه در خدمت هنرجويان است هزينه اي كه خانواده متحمل مي شود و يك عمر جواني  كه بيهوده در يكي از اين شاخه ها صرف مي شود آيا بهتر نيست شرايط ورود هنرجويان به شاخه كادانش را كمي سخت تر كرد و به نظر من براي انان آزمون هاي تخصصي تري برگزار كرد و يا در سالهاي پايين تر مدرسه به خصوص ابتدايي و راهنمايي اهميت بيشتري به رياضي  داد و ايا بهتر نيست دوباره نگاهي به اهداف كاردانش بياندازيم   آموزش نيروي ماهر براي جذب در بازار كار ايجاد توليدي هاي كوچك و جايي براي ايجاد شكوفايي هنر در صنعت  

البته جا دارد این را بگویم مسائلی که من و بعضی همکاران با آن در گیر هستیم در بعضی مدارس به این شدت دیده نمی شود ویاحتی  بالعکس است در ضمن هنرجویان  مدرسه ما بیشتر از حاشیه شهر و کمی هم از روستا هستند .

   + خانم گل - ۱٢:٥٧ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢۸ آذر ۱۳۸٦

مطلب جديد ياد گرفتم

من امروز از يكي كه از خودم كوچكتره يه سوال كردم و خيلي خوب بهم جواب داد و از اين بابت خيلي خوشحالم چون به دانسته هام يه چيز اضافه شد و اينكه اون نفر معلم نبود ولي ميتونه معلم خوبي باشه انتقال درست مطلب به ديگران يكي از حسنهايي است كه معلمهاي خوب دارند مخصوصا در مورد دروس مهارتي چرا كه ممكنه يك خياط  بتونه خيلي خوب خياطي كنه و يا گلدوزي كنه ولي همه خياطهاي خوب نميتونن معلم خوب باشن حتي در بعضي موارد نادر معلمهاي كمكار شاگردهاي قوي دارن !

   + خانم گل - ٩:۳٠ ‎ب.ظ ; شنبه ٢٤ آذر ۱۳۸٦

امروز هنرجويانم مطلب تازه ای ياد گرفتند

چندروز پیش نحوه آموزش اندازه گیری بالاتنه رو به هنرجویان آموزش دادم، بعد به گروه دونفری تقسیم شدن از شون خواستم بهترین اندازه هارو بگیرن و به بهترین اندازه ها امتیاز می دهم این کار باعث شد بچه ها برای اندازه گرفتن دقت بیشتری مبذول بفرمایند. روز بعدش ترسیم قسمتی از کادر بالاتنه باسایز۳۸ آموزش داده شد و ازشون خواستم اندازه های شخصی خودشونو ببرن تو فرمول همه اعداد و ارقام رو محاسبه کنن و سپس شروع به ترسیم الگو کنن، چون پارسال برای ترسیم شلوار این کارو کرده بودم، تجربه خوبی بود اشکال ها خیلی کمتر بود. راضی بودم. این تجربه شخصی خودم است، بعضی افراد نمی تونن همزمان با ترسیم خطوط محاسبه کنن و اولش کمی گیج میشن ولی من با این کارم کارشونو راحت کردم، شاید به نظر شما چیز ساده ای بیاد ولی روزهای اول بالاتنه معمولا بچه ها کلافه میشن ولی دیروز این طور نبود واین به خاطر لطفی است که خدا بهم داد و تونستم این راه رو پیدا کنم واز این بابت شاکرم .

   + خانم گل - ٤:٥٩ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸٦